Stress, soms goed maar niet te lang

Stress, soms goed voor je situatie maar niet te lang Ben je je leven en werkzaamheden weer op gaan pakken? Of wil je verandering van je huidige situatie? Hoe kun je op een gezonde manier omgaan met stress? Veel mensen mensen maken veranderingen mee. Soms lijkt dat bij een ander als vanzelf te gaan, een sprookje. Iedereen maakt keuzes net als jij en ik dat doen. Genoeg mensen ervaren een gevoel van vermoeidheid dat veel overeenkomsten heeft met burn-out.

Gezonde stress

Stress is soms zelfs gezond en hoeft geen probleem te zijn. Gezonde stress laat je tijdelijk wat harder werken, helpt je concentreren en meer. Maar teveel en of te lang is gewoon schadelijk. Is dat wat je wilt? Deze stress kan zeker tot een burn-out of depressie lijden

Evert Ruisch NLP wandel coaching Arnhem Stress blog

Doe het niet..

Ik heb ze allemaal uitgeprobeerd, burn-out, depressie, stress relativeren en meer. Het enige goede eraan is dat ik ervan geleerd heb.

6 Tips voor balans:

Stress is elke situatie wanneer je geen tijd maak (of krijgt) om te herstellen. Dit is zowel mentaal als fysiek. Symptomen en (soms verre gaande) gevolgen zijn divers. Hoe kun je een nieuwe balans vinden? Ik heb zes leuke, werkbare tips voor je. Thuis of voor op het werk, zo ga je gezond om met stress.

Mocht de stress blijven, maak het bespreekbaar, thuis, op je werk of binnen je familie.. Hoe goed bedoeld je streven ook was, niemand wordt er blij van als ze je zien worstelen. Kom je er niet uit? Ik denk graag met je mee om je gewenste situatie te realiseren, laat je horen.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin